Dodávateľ alebo subdodávateľ Slovenských elektrární
Nachádzate sa na stránke, ktorá zobrazuje zobrazuje len informácie o tom, ako Slovenské elektrárne, a.s., spracúvajú osobné údaje dodávateľov alebo subdodávateľov spoločnosti (alebo ich pracovníkov, funkcionárov alebo iných predstaviteľov).
Podmienky spracúvania osobných údajov
Úvodné informácie
Naša spoločnosť Slovenské elektrárne, a.s. (ďalej len „Spoločnosť“) pri výkone svojich činností získava a spracúva rôzne osobné údaje fyzických osôb. K týmto údajom a ich spracúvaniu pristupujeme s náležitou zodpovednosťou a zakaždým v súlade s platnou legislatívou, ktorú predstavujú predovšetkým:
- Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie“)
- Zákon NRSR č. 18/2018, z 29. novembra 2017, o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v platnom znení (ďalej len „Zákon“)
- a podporne aj iné zákony a predpisy, týkajúce sa konkrétnej oblasti vzťahov (napr. otázok pracovného práva a zamestnaneckých vzťahov, prevádzky jadrových zariadení, archívnictva a podobne)
Na tejto stránke by sme Vás v zmysle Nariadenia radi bližšie informovali o spracúvaní osobných údajov našou Spoločnosťou ako prevádzkovateľom. To znamená, o spracúvaní osobných údajov, ktoré uskutočňujeme pre vlastné účely našej Spoločnosti.
Úplné identifikačné a kontaktné údaje našej Spoločnosti ako prevádzkovateľa takéhoto spracúvania osobných údajov sú nasledovné:
Slovenské elektrárne, a.s.
Mlynské nivy 47, 821 09 Bratislava, Slovenská republika
IČO: 35 829 052
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sa, vložka č. 2904/B
Naša Spoločnosť rešpektuje ochranu Vášho súkromia a váži si dôveru, ktorú nám pri spracúvaní osobných údajov zverujete. Na ochranu spracúvaných osobných údajov sme zaviedli všetky primerané bezpečnostné opatrenia (technického, organizačného a iného charakteru) a procesy na kontrolu ich priebežného dodržiavania a dostatočnosti. Bezpečnostné opatrenia zároveň pravidelne aktualizujeme a kontrolujeme aby sme zabránili nepovolenému sprístupneniu osobných údajov alebo neoprávnenej manipulácii s nimi.
Osobné údaje spracúvame zakaždým výlučne v rozsahu a po dobu, ako je nevyhnutné pre splnenie príslušného účelu ich spracúvania. Doba spracúvania osobných údajov a ich prípadného následného uchovávania je daná buď príslušnými zákonmi alebo inými záväznými predpismi (napr. povinné uchovávanie účtovných podkladov a tým aj osobných údajov, ktoré sú ich súčasťou), našimi internými predpismi (ako napríklad náš záväzný registratúrny plán schválený Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky) alebo prevádzkovými potrebami a oprávnenými záujmami, ktoré pri príslušnom spracúvaní osobných údajov sledujeme. Po uplynutí stanovenej doby uchovávania, resp. pri zániku dôvodov pre spracúvanie alebo následné uchovávanie osobných údajov sú tieto vymazané alebo iným spôsobom bezpečne odstránené.
Ak by ste mali k spracúvaniu osobných údajov našou Spoločnosťou akékoľvek otázky alebo podnety, môžete sa na nás obrátiť písomne alebo osobne na vyššie uvedenej adrese alebo zaslaním správy na našu e-mailovú adresu dpo@seas.sk určenú pre komunikáciu v týchto otázkach.
Nasledujú bližšie informácie k spracúvaniu osobných údajov našou Spoločnosťou
Naša Spoločnosť spracúva osobné údaje v rámci rôznych zákonných, zmluvných a iných vzťahov a o rôznych osobách.
Nachádzate sa na stránke, ktorá zobrazuje len informácie o tom, ako naša Spoločnosť spracúva osobné údaje dodávateľov alebo subdodávateľov Spoločnosti (alebo ich pracovníkov, funkcionárov alebo iných predstaviteľov).
Ak máte záujem o informácie o spracúvaní osobných údajov osôb s iným vzťahom k Spoločnosti, môžete v ľavom menu (na mobile v hornom menu) kliknúť na želanú položku. Zobrazí sa Vám verzia týchto Podmienok spracúvania osobných údajov prispôsobená obsahom takto zvolenému vzťahu k našej Spoločnosti.
Ak Vás zaujíma celý rozsah spracúvania osobných údajov našou Spoločnosťou, kliknite v menu kliknite na položku s názvom Celý rozsah spracúvania osobných údajov.
Využite navigáciu cez oblasti činností
Jednotlivé činnosti, akými naša Spoločnosť spracúva osobné údaje sú nižšie pre prehľadnosť usporiadané a zoskupené do všeobecnejších oblastí. Keď v zozname nižšie kliknete na oblasť činností, ktorá Vás zaujíma, stránka sa posunie priamo na ňu. Ak máte záujem oboznámiť sa so spracúvaním osobných údajov vo všetkých oblastiach postupne, pokračujte v čítaní pod týmto zoznamom.
Oblasti činností pre rýchlejšiu navigáciu: |
---|
Pre zobrazenie podrobností o spracúvaní osobných údajov pre jednotlivé účely spracúvania zobrazené v príslušných oblastiach nižšie kliknite na názov požadovaného účelu.
Personalistika a mzdy
V tejto oblasti naša Spoločnosť spracúva osobné údaje pre nasledovné účely:
- Zabezpečovanie plnenia zákonných a iných povinností a podmienok pre výkon práce
Poznámka: Pojem „zamestnanec“ používaný v texte nižšie zahŕňa okrem zamestnanca (t.j. osoby s trvalým pracovným pomerom) aj osobu v akomkoľvek inom pracovnoprávnom vzťahu (tzv. dohodár, študent - brigádnik, dočasne pridelený zamestnanec iného zamestnávateľa a pod.) alebo v obdobnom poradenskom vzťahu (napr. interne spolupracujúci konzultant, manažér).
Bližší opis tohto účelu Spracúvanie pre tento účel zahŕňa predovšetkým plnenie príslušných povinností a zabezpečenie vhodných podmienok pre náležitý výkon práce v našej Spoločnosti. Sem patria predovšetkým činnosti našej Spoločnosti v rámci:
|
Kto sú dotknuté osoby spracúvania pre tento účel (koho osobné údaje spracúvame)? Zamestnanci našej Spoločnosti, funkcionári našej Spoločnosti, blízke osoby našich zamestnancov, bývalí zamestnanci našej Spoločnosti, zamestnanci našich dodávateľov a subdodávateľov alebo fyzické osoby spolupracujúce s našimi dodávateľmi a subdodávateľmi, pri evidencii BOZP – aj osoba, ktorej bol spôsobený úraz alebo ktorá zapríčinila vznik udalosti, príp. svedkovia takejto udalosti, pri poskytovaní služieb cestovania – spolucestujúci (blízke osoby, resp. iná verejnosť). |
Čo nás na takéto spracúvanie osobných údajov oprávňuje (tzv. právny základ)? Z veľkej časti je spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na plnenie povinností našej Spoločnosti vyplývajúcich z príslušných zákonov (právny základ podľa článku 6(1)(c)Nariadenia), predovšetkým:
Okrem toho časťou činností v rámci tohto spracúvania osobných údajov sledujeme napĺňanie oprávnených záujmov našej Spoločnosti, resp. inej osoby (ak je pri danom oprávnenom záujme uvedená) (právny základ podľa článku 6(1)(f) Nariadenia), konkrétne záujmov o:
|
Aké osobné údaje na tento účel získavame a spracúvame? Predovšetkým:
|
Ako tieto osobné údaje získavame? Získavame ich buď priamo od dotknutej osoby alebo nepriamo (napr. pri zástupcoch zamestnancov od príslušného odborového orgánu, pri poskytovaní služieb cestovania získavame osobné údaje spolucestujúcich od cestovateľa, pri zabezpečení osobných dopravných prostriedkov môžu byť osobné získavané od zadávateľa pracovných ciest resp. od poskytovateľa služieb príslušnej tankovacej karty a GPS systému). |
Komu tieto osobné údaje poskytujeme? Osobám, resp. spoločnostiam, ktoré našej Spoločnosti poskytujú služby príslušných tankovacích kariet a GPS systému, služby vzdelávania, účtovníctva, cestovania, ochrany osôb a majetku a služby BOZP a iné súvisiace softvérové služby, príslušným kontrolným úradom, Úradu jadrového dozoru, príslušnému inšpektorátu práce, Úradu verejného zdravotníctva, Sociálnej poisťovni, príslušným komerčným poisťovniam, ako aj osobám alebo spoločnostiam, ktoré našej Spoločnosti poskytujú služby na úseku radiačnej ochrany a v oprávnených prípadoch aj orgánom činným v trestnom konaní, orgánom na úseku správy priestupkov a iných správnych deliktov, príslušnému krajskému riaditeľstvu hasičského a záchranného zboru, príslušnému ošetrujúcemu lekárovi, zamestnávateľovi dodávateľa, príslušným pracovníkom pracovnej zdravotnej služby. |
Ako dlho tieto osobné údaje spracúvame a uchovávame? Vzdelávanie zamestnancov - osobné údaje uchovávame počas trvania pracovného pomeru zamestnanca. Následne maximálne po dobu 5 rokov od ich získania. Vzdelávanie zamestnancov dodávateľa – osobné údaje uchovávame počas trvania zmluvného vzťahu s dodávateľom a maximálne 10 rokov po jeho ukončení. Osobné údaje zástupcov zamestnancov – maximálne 6 mesiacov po ukončení funkcie člena orgánu odborovej organizácie. Evidencia blízkych osôb zamestnancov - počas trvania pracovného pomeru zamestnanca. Evidencia udalostí v oblasti BOZP a OPP, evidencia z kontrolnej činnosti v oblasti BOZP a OPP a evidencia osobných ochranných pomôcok - maximálne 10 rokov od udalosti resp. od posledného záznamu v karte zamestnanca a jej uzavretia. Pri poskytovaní služieb cestovania, zabezpečovaní dopravných prostriedkov a evidencií pečiatok a pečatidiel – maximálne 5 rokov od ich získania. Pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti – do 70 rokov veku zamestnanca |
Je poskytnutie týchto osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou povinnosťou, alebo podmienkou pre uzavretie zmluvy? Čo ak dotknutá osoba odmietne osobné údaje poskytnúť? Pri vzdelávaní zamestnancov a zamestnancov dodávateľa je poskytnutie takýchto údajov nevyhnutné na plnenie našich úloh vyplývajúcich zo zákona. Ich prípadné neposkytnutie a s tým súvisiaca nemožnosť identifikácie by znamenala nemožnosť uskutočnenia príslušnej vzdelávacej aktivity. Vedenie evidencie zástupcov zamestnancov a poskytnutie s tým súvisiacich osobných údajov je zákonnou povinnosťou. Ich prípadné neposkytnutie by znamenalo porušenie povinností vyplývajúcich zo Zákonníka práce. Poskytnutie osobných údajov v oblasti BOZP a OPP je zákonnou povinnosťou. Nad rámec zákonných povinností sú osobné údaje získavané na základe oprávneného záujmu (predovšetkým pri porušení pravidiel BOZP, PO a ŽP na úseku prác na výstavbe blokov 3 a 4 jadrovej elektrárne Mochovce) Poskytnutie osobných údajov je povinné, ich neposkytnutie by znamenalo porušenie pravidiel BOZP, PO a ŽP a s tým súvisiace ohrozenie osôb, majetku a životného prostredia. Pri zabezpečení služieb cestovania je poskytnutie niektorých údajov zákonnou povinnosťou. Neposkytnutie takýchto údajov by znamenalo nemožnosť priznania cestovných náhrad. Nad rámec zákonných povinností sú osobné údaje získavané na základe oprávneného záujmu. Poskytnutie tu je nevyhnutné na zabezpečenie efektívnych služieb cestovania zo strany našej Spoločnosti. (napr. prostredníctvom cestovných kancelárií a poskytovateľov prepravných služieb, vyúčtovania takýchto služieb a hodnotenia daných služieb zo strany dotknutej osoby). Odmietnutie poskytnutia údajov by malo za následok nemožnosť poskytovania služieb cestovania. Pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti – Poskytnutie osobných údajov je plnením zákonnej povinnosti. Následkom neposkytnutia by bola absolútna nemožnosť poskytovania zdravotnej starostlivosti našim zamestnancom. Nad rámec zákonných povinností sú osobné údaje na získavané za účelom napĺňania vyššie uvedených oprávnených záujmov našej Spoločnosti. Okrem porušenia zákonných povinností by neposkytnutie osobných zhoršilo schopnosť včasnej detekcie zdravotných problémov u zamestnancov a spoľahlivosť posudzovania ich spôsobilosti na výkon náročných činností. Znížila by sa miera komplexnosti zdravotnej dokumentácie, ktorú majú zamestnanci Spoločnosti k dispozícii a úroveň ich informovanosti o vývoji vlastného zdravotného stavu. Pri monitorovaní polohy našich motorových vozidiel – poskytnutie osobných údajov (zbieraných prostredníctvom GPS modulu a záznamov v papierovej knihe jázd) je plnením zmluvnej povinnosti, resp. podmienkou pre pridelenie motorového vozidla zamestnancovi. Odmietnutie ich poskytnutia, resp. namietanie ich získavania alebo spracúvania nie je možné. V množstve prípadov spracúvaním osobných údajov sledujeme napĺňanie oprávneného záujmu našej Spoločnosti o efektívnejší výkon jej interných činností. Poskytnutie osobných údajov pre takéto spracúvanie je dobrovoľné a ich odmietnutie by malo za následok napríklad:
|
- Zabezpečenie súladu činnosti Spoločnosti s právnymi predpismi, internými predpismi a zásadami zodpovedného podnikania prijatými Spoločnosťou
Poznámka: Pojem „zamestnanec“ používaný v texte nižšie zahŕňa okrem zamestnanca (t.j. osoby s trvalým pracovným pomerom) aj osobu v akomkoľvek inom pracovnoprávnom vzťahu (tzv. dohodár, študent - brigádnik, dočasne pridelený zamestnanec iného zamestnávateľa a pod.) alebo v obdobnom poradenskom vzťahu (napr. interne spolupracujúci konzultant, manažér).
Bližší opis tohto účelu Spracúvaním pod týmto účelom zabezpečujeme vykonávanie našich činností v súlade s právnymi predpismi, internými predpismi a zásadami zodpovedného podnikania. Spracúvaním sa splnia predpoklady na náležité a legálne vykonávanie našich činností, zabezpečuje sa dodržiavanie povinností v príslušných oblastiach, prípadne sa umožňuje náležité preverovanie a riešenie podnetov, ktoré upozorňujú na riziko nedodržiavania takýchto povinností zo strany našej Spoločnosti alebo iných osôb. Sem patria predovšetkým činnosti našej Spoločnosti v rámci:
|
Kto sú dotknuté osoby spracúvania pre tento účel (koho osobné údaje spracúvame)? Zamestnanci našej Spoločnosti a zamestnanci našich dodávateľov, členovia predstavenstva a dozornej rady Spoločnosti, osoby v riadiacej a kontrolnej štruktúre našej Spoločnosti. Ďalšie osoby: Interný audit – blízke osoby ktorejkoľvek z vyššieuvedených dotknutých osôb, osoby podávajúce podnety, osoby, ktoré sú v podnetoch označené, osoby, ku ktorým môžu byť osobné údaje prenesené, prípadne ďalšie osoby, ktoré sú inak relevantné v rámci výkonu interného auditu Spoločnosti. Preverovanie protistrán - spoločníci, akcionári a členovia štatutárnych orgánov a koneční užívatelia výhod spoločností, s ktorými naša Spoločnosť má alebo plánuje uzatvoriť zmluvný/obchodný vzťah. Priemyselná bezpečnosť - aj blízke osoby osôb navrhovaných na zoznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami (osobné údaje takýchto blízkych osôb sú súčasťou podkladových materiálov na vykonávanie bezpečnostných previerok v zmysle príslušného zákona), bývalí zahraniční členovia predstavenstva a dozornej rady Spoločnosti za posledných päť rokov, bývalí vedúci pracovníci Spoločnosti, s ktorými bol rozviazaný pracovný pomer počas posledných troch rokov a boli oprávnenými osobami na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami, Voľba a následné registrácie a oznámenia osôb v riadiacej, kontrolnej a vlastníckej štruktúre našej Spoločnosti – nominanti na voľbu do orgánov, výborov a iných vnútorných štruktúr našej Spoločnosti, osoby v riadiacej a kontrolnej štruktúre našej Spoločnosti, osoby v riadiacej a kontrolnej štruktúre akcionárov Spoločnosti a ich blízke osoby, osoby v postavení konečného užívateľa výhod z činnosti Spoločnosti a ich blízke osoby. Radiačná ochrana - všetky fyzické osoby vykonávajúce činnosti vedúce k ožiareniu a fyzické osoby vstupujúce do kontrolovaného pásma. Organizácia havarijnej odozvy a civilná ochrana - osoby vykonávajúce činnosti v oblasti havarijnej odozvy a ochrany pred mimoriadnou udalosťou, resp. osoby, ktoré sa v prípade mimoriadnej udalosti nachádzajú v priestoroch Spoločnosti, Riadenie, výkon a dohľad nad procesmi ochrany osobných údajov – akékoľvek iné osoby dotknuté spracúvaním osobných údajov zo strany Spoločnosti. |
Čo nás na takéto spracúvanie osobných údajov oprávňuje (tzv. právny základ)? Spracúvanie pod týmto účelom je nevyhnutné na plnenie povinností našej Spoločnosti vyplývajúcich z príslušných zákonov (právny základ podľa článku 6(1)(c)Nariadenia), predovšetkým:
Okrem toho časťou činností v rámci tohto spracúvania osobných údajov sledujeme napĺňanie oprávnených záujmov našej Spoločnosti, resp. inej osoby (ak je pri danom oprávnenom záujme uvedená) (právny základ podľa článku 6(1)(f) Nariadenia), konkrétne záujmov o:
|
Aké osobné údaje na tento účel získavame a spracúvame? Predovšetkým:
|
Ako tieto osobné údaje získavame? Získavame ich buď priamo od dotknutej osoby alebo nepriamo: Pri výkone činností interného auditu (napr. z podnetov alebo oznámení o všeobecných porušeniach, z podnetov v rámci ochrany osobných údajov a pod.) môžeme získať osobné údaje osôb uvedených v podnetoch od oznamovateľov. Pri preverovaní protistrán našej Spoločnosti môžeme údaje získavať nepriamo od protistrany alebo dodávateľa Spoločnosti, s ktorým je dotknutá osoba prepojená alebo z verejne dostupných zdrojov. Pri zabezpečovaní úloh v oblasti radiačnej ochrany môžeme odvodené osobné údaje (vyhodnotenie výsledkov expozície) získavať aj od špecializovaného ústavu s potrebnou akreditáciou zo strany štátu. Pri riadení, výkone a dohľade nad procesmi ochrany osobných údajov môžeme osobné údaje konkrétnej dotknutej osoby získať aj napríklad od iných zamestnancov našej Spoločnosti. |
Komu tieto osobné údaje poskytujeme? Ministerstvu hospodárstva SR, Ministerstvu vnútra SR, Registru trestov SR, Úradu jadrového dozoru, Slovenskej informačnej službe, Úradu verejného zdravotníctva, poskytovateľom pracovnej zdravotnej služby, zložkám integrovaného záchranného systému, Slovenskej legálnej metrolómii, obchodnému a živnostenskému registru, akcionárom Spoločnosti, Národnému kontrolnému úradu, Národnému bezpečnostnému úradu, príslušným okresným úradom a v odôvodnených prípadoch aj orgánom činným v trestnom konaní, orgánom na úseku správy priestupkov alebo iných správnych deliktov, iným vecne príslušným štátnym orgánom na Slovensku a iným slovenským a zahraničným úradom a verejným registrom, voči ktorým si plníme oznamovaciu alebo registračnú povinnosť, a orgánom štátnej správy alebo iným osobám, ktorým sa preukazuje bezúhonnosť osôb v Spoločnosti, notárom alebo iným osobám osvedčujúcim pravosť podpisov na dokumentoch predkladaných alebo vyhotovovaných v rámci týchto činností Spoločnosti, samotným dotknutým osobám pri výkone ich práv dotknutej osoby, tretím stranám, ktoré dotknutá osoba označila na prenos ich osobných údajov, zamestnávateľom externých pracovníkov, osobám alebo spoločnostiam, ktoré pre nás vykonávajú alebo ktoré spoločne s nami spracúvajú osobné údaje v súvislosti s týmito činnosťami Spoločnosti, ako aj iným osobám alebo spoločnostiam, ktoré našej Spoločnosti poskytujú služby v oblasti externého právneho a iného odborného poradenstva, ochrany osôb a majetku a bezpečnosti na úseku radiačnej ochrany. |
Ako dlho tieto osobné údaje spracúvame a uchovávame? Interný audit - osobné údaje uchovávame po dobu maximálne 5 rokov od vykonania príslušnej činnosti v rámci interného auditu (napr. prešetrenie alebo vybavenie podnetu a pod.). Preverovanie protistrán – osobné údaje uchovávame po dobu maximálne 5 rokov od ukončenia preverovania. Evidencia osôb krízového plánovania – osobné údaje uchovávame 30 dní po ukončení pracovného pomeru. Osobné údaje týkajúce sa oslobodenia od povinnosti vykonať mimoriadnu službu uchovávame po dobu maximálne 5 rokov od oznámenia oslobodenia. Priemyselná bezpečnosť – osobné údaje uchovávame po dobu maximálne 5 rokov od skončenia platnosti oprávnenia. Preukazovanie bezúhonnosti príslušným štátnym orgánom, výber a registrácia zodpovedných a tieňových zástupcov, voľba a následné registrácie alebo oznámenia osôb v riadiacej, kontrolnej a vlastníckej štruktúre Spoločnosti – osobné údaje uchovávame po dobu maximálne 5 rokov od skončenia príslušnej funkcie dotknutej osoby. Radiačná ochrana - záznamy o osobných dávkach sme povinní uchovávať v evidencii počas celého obdobia pracovnej činnosti počas ktorej bol pracovník vystavený ožiareniu ionizujúcim žiarením a potom do času, keď pracovník dosiahne alebo by dosiahol 75 rokov veku, najmenej 30 rokov od ukončenia pracovnej činnosti, počas ktorej bol vystavený ožiareniu. Ostatné záznamy uchovávame po dobu maximálne 10 rokov. Organizácia havarijnej odozvy a civilná ochrana – osobné údaje uchovávame po dobu zaradenia na príslušnej funkcii apo dobu 30 dní od ukončenia príslušnej funkcie. Údaje v záznamoch o nácvikoch, cvičeniach, školeniach uchovávame po dobu maximálne 5 rokov od vzniku záznamu. Riadenie, výkon a dohľad nad procesmi ochrany osobných údajov – osobné údaje uchovávame zakaždým len po dobu potrebnú na vykonanie príslušnej činnosti a preukázania súladu Spoločnosti s príslušnými predpismi. |
Je poskytnutie týchto osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou povinnosťou, alebo podmienkou pre uzavretie zmluvy? Čo ak dotknutá osoba odmietne osobné údaje poskytnúť? Interný audit – poskytnutie osobných údajov je z veľkej miery zmluvnou povinnosťou (napr. záväzky zamestnancov Spoločnosti dodržiavať zásady zodpovedného a transparentného podnikania prijaté Spoločnosťou, záväzky dodávateľov voči Spoločnosti z dodávateľských zmlúv a pod.) a nieje možné ho odmietnuť. V časti riešenia podnetov je poskytovanie osobných údajov oznamovateľov dobrovoľné a jeho odmietnutie bude znamenať, že podnet sa bude posudzovať ako anonymný, pričom nie je vylúčené, že absencia osobných údajov môže sťažiť komunikáciu s oznamovateľom podnetu pri jeho prešetrení/vyriešení. Pri osobách uvedených v podnete nie je spravidla možné odmietnuť poskytnutie týchto údajov, keďže tieto údaje naša Spoločnosť dostáva priamo od oznamovateľa a ich spracúvanie je nevyhnutné na náležité prešetrenie podnetu. Preverovanie protistrán je zákonnou povinnosťou, pričom niektorými činnosťami pri takomto spracúvaní osobných údajov sledujeme napĺňanie vyššie uvedených oprávnených záujmov našej Spoločnosti. Ak dotknutá osoba odmietne osobné údaje poskytnúť a osobné údaje nie je možné získať z iných dostupných zdrojov následkom môže byť neuzavretie zmluvy alebo iného obchodného vzťahu s dotknutou osobou (alebo spoločnosťou, na strane ktorej daná dotknutá osoba vystupuje) kvôli nemožnosti posúdenia potenciálnych rizík vyplývajúcich z takéhoto vzťahu. Evidencia osôb na účely krízového plánovania a oslobodenia od povinnosti vykonať mimoriadnu službu je zákonnou povinnosťou. Odmietnutie by spôsobilo nemožnosť plnenia našich zákonných povinností na danom úseku. Spracúvanie osobných údajov pri plnení podmienok priemyselnej bezpečnosti je zákonnou povinnosťou, pričom niektoré osobné údaje sú spracúvané na základe oprávneného záujmu za účelom efektívnejšieho výkonu daných povinností. V prípade, že dotknutá osoba odmietne osobné údaje poskytnúť nebude môcť byť zohľadnená ako vhodná osoba na poskytnutie utajovaných skutočností. Spracúvanie osobných údajov pri preukazovaní bezúhonnosti je buď zákonnou povinnosťou (v prípade všetkých zamestnancov Spoločnosti, ako aj akýchkoľvek iných osôb vstupujúcich do priestorov jadrových zariadení našej Spoločnosti), resp. v ostatných prípadoch ide o plnenie oprávneného záujmu našej Spoločnosti opierajúceho sa o zákonnú úpravu (napríklad povinnosti súvisiace s ochranou kritickej infraštruktúry a pod.). Vzhľadom na uvedené odmietnutie spracúvania týchto osobných údajov vo všeobecnosti nie je možné. Spracúvanie osobných údajov súvisiacich s výberom a registráciou zodpovedných a tieňových zástupcov je zákonnou povinnosťou. V prípade odmietnutia spracúvania nebude takáto osoba môcť byť registrovaná ako príslušný zodpovedný alebo tieňový zástupca. Spracúvanie osobných údajov osôb na úseku voľby a následnej registrácie alebo oznámenia osôb v riadiacej, kontrolnej a vlastníckej štruktúre Spoločnosti je buď zákonnou povinnosťou (pozície podliehajúce povinnej úradnej registrácii alebo oznámeniu) alebo povinnosťou vyplývajúcou z vnútorných predpisov Spoločnosti. Vzhľadom na uvedené odmietnutie spracúvania týchto osobných údajov vo všeobecnosti nie je možné Spracúvanie osobných údajov pri zabezpečení úloh v oblasti radiačnej ochrany je zákonnou povinnosťou, pričom niektoré osobné údaje sú spracúvané na základe oprávneného záujmu za účelom efektívnejšieho zabezpečenia daných povinností a ochrany života zdravia a majetku. V prípade odmietnutia spracúvania nebude danej osobe povolený vstup do kontrolovaného pásma. Spracúvanie osobných údajov pri organizácii havarijnej odozvy a civilnej ochrany je zákonnou povinnosťou, pričom niektoré osobné údaje sú spracúvané na základe oprávneného záujmu s cieľom efektívnejšieho a úspešného zvládania mimoriadnych udalostí, zabezpečenia daných povinností a ochrany života zdravia a majetku. V prípade odmietnutia spracúvania by naša Spoločnosť nedokázala efektívne zabezpečiť svoje činnosti na úseku ochrany pred mimoriadnymi udalosťami v rozsahu vyžadovanom zákonmi (napr. zistiť okruh osôb prítomných v čase mimoriadnej udalosti v našich priestoroch). Spracúvanie osobných údajov pri riadení, výkone a dohľade nad procesmi ochrany osobných údajov vyplýva primárne zo zákonných povinností (resp. povinností uložených Spoločnosti záväzným Nariadením GDPR). Popritom je časťou činností v rámci tohto spracúvania osobných údajov sledované napĺňanie oprávneného záujmu Spoločnosti o efektívne a fungujúce procesy ochrany osobných údajov. V prípade odmietnutia spracúvania by nebolo možné náležite zabezpečiť komplexnú ochranu osobných údajov spracúvaných našou Spoločnosťou a dodržať povinnosti ukladané na tomto úseku európskou legislatívou, príslušnými zákonmi a vnútornými predpismi našej Spoločnosti. |
- Riadenie a správa informačných a komunikačných technológií/zariadení a infraštruktúry Spoločnosti a poskytovanie súvisiacich služieb a prostriedkov
Poznámka: Pojem „zamestnanec“ používaný v texte nižšie zahŕňa okrem zamestnanca (t.j. osoby s trvalým pracovným pomerom) aj osobu v akomkoľvek inom pracovnoprávnom vzťahu (tzv. dohodár, študent - brigádnik, dočasne pridelený zamestnanec iného zamestnávateľa a pod.) alebo v obdobnom poradenskom vzťahu (napr. interne spolupracujúci konzultant, manažér).
Bližší opis tohto účelu Spracúvanie pre tento účel zahŕňa predovšetkým poskytovanie služieb a prostriedkov informačných a komunikačných technológií (ďalej skrátene ICT) zamestnancom a iným fyzickým osobám a s tým súvisiacu ochranu zariadení a infraštruktúry ICT monitorovaním. |
Kto sú dotknuté osoby spracúvania pre tento účel (koho osobné údaje spracúvame)? Dotknutými osobami sú zamestnanci Spoločnosti, dcérskych spoločností, zamestnanci dodávateľov a iní užívatelia poskytovaných informačno-komunikačných služieb a/alebo prostriedkov, v nevyhnutnom rozsahu aj osoby, ktoré sú oprávnené na vyhotovenie požiadaviek na ich poskytovanie daným osobám (t.j. ich nadriadení alebo iní zamestnanci Spoločnosti vecne príslušní pre danú činnosť). |
Čo nás na takéto spracúvanie osobných údajov oprávňuje (tzv. právny základ)? Osobné údaje spracúvame na základe oprávnených záujmov našej Spoločnosti (právny základ podľa článku 6(1)(f) Nariadenia), konkrétne záujmov o:
Okrem toho je určitá časť spracúvania osobných údajov pod týmto účelom nevyhnutná pre plnenie našich povinností zo zmluvy s dotknutou osobou, resp. aby sme mohli pred uzavretím takejto zmluvy vykonať kroky, o ktoré nás dotknutá osoba požiadala (právny základ podľa článku 6(1)(b) Nariadenia). |
Aké osobné údaje na tento účel získavame a spracúvame? Predovšetkým:
|
Ako tieto osobné údaje získavame? Osobné údaje získavame priamo od dotknutej osoby alebo nepriamo, od jej nadriadeného zamestnanca alebo iného zamestnanca Spoločnosti vecne príslušného pre danú činnosť. |
Komu tieto osobné údaje poskytujeme? Orgánom činným v trestnom konaní, orgánom na úseku správy priestupkov alebo iných správnych deliktov, našim dcérskym spoločnostiam a osobám poskytujúcim našej Spoločnosti dátové služby a služby informačných a komunikačných technológií. |
Ako dlho tieto osobné údaje spracúvame a uchovávame? Osobné údaje spracúvame počas celej doby vzťahu dotknutej osoby so Spoločnosťou (napr. počas trvania pracovného pomeru) a následne po dobu maximálne 5 rokov, v prípade spracúvania takýchto osobných údajov v súvislosti s nekritickými informačno-komunikačnými systémami našej Spoločnosti, resp. po dobu maximálne 10 rokov, v prípade spracúvania takýchto osobných údajov v súvislosti s kritickými informačno-komunikačnými systémami našej Spoločnosti. |
Je poskytnutie týchto osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou povinnosťou, alebo podmienkou pre uzavretie zmluvy? Čo ak dotknutá osoba odmietne osobné údaje poskytnúť? Na právnom základe oprávneného záujmu je pri poskytovaní prostriedkov ICT takéto spracúvanie potrebné na zabezpečenie správneho chodu Informačno-komunikačných technológii a ich ochrany. Odmietnutie spracúvania by malo za následok nemožnosť správneho a riadneho chodu Informačno-komunikačných technológií vo vzťahu k dotknutej osobe ale aj iným užívateľom, zhoršenie ochrany ICT a sťaženie zistenia prípadného porušenia bezpečnosti ICT. |
- Ochrana a monitorovanie majetku Spoločnosti
Poznámka: Pojem „zamestnanec“ používaný v texte nižšie zahŕňa okrem zamestnanca (t.j. osoby s trvalým pracovným pomerom) aj osobu v akomkoľvek inom pracovnoprávnom vzťahu (tzv. dohodár, študent - brigádnik, dočasne pridelený zamestnanec iného zamestnávateľa a pod.) alebo v obdobnom poradenskom vzťahu (napr. interne spolupracujúci konzultant, manažér).
Bližší opis tohto účelu Spracúvanie pre tento účel zahŕňa predovšetkým činnosti, ktoré naša Spoločnosť vykonáva za účelom ochrany nášho majetku (vrátane ekonomických hodnôt) a osôb, ktoré sú v určitom vzťahu s našou Spoločnosťou, resp. sa nachádzajú v priestoroch našej Spoločnosti. Na náležité vykonávanie takejto ochrany, ale aj prevencie a odhalenia možných bezpečnostno-relevantných udalostí má naša Spoločnosť v nevyhnutnom rozsahu nastavené rôzne procesy na ochranu, predovšetkým: evidenciu bezpečnostno-relevantných udalostí, monitorovanie našich priestorov a polohy našich motorových vozidiel, evidenciu a kontrolu jednorazových a trvalých vstupov do našich priestorov a jadrových zariadení a nahrávanie hovorov významných pre prevádzku našej Spoločnosti. |
Kto sú dotknuté osoby spracúvania pre tento účel (koho osobné údaje spracúvame)? Evidencia bezpečnostno-relevantných udalostí vo fyzickej ochrane - účastníci bezpečnostno-relevantnej udalosti (osoba, ktorá ju vyvolala, osoby dotknuté prejavmi incidentu alebo zapojené do jeho objasňovania). Monitorovanie priestorov - osoby, ktoré sa (z rôznych dôvodov) nachádzajú v objektoch našej Spoločnosti alebo v ich bezprostrednom okolí v zornom poli kamerového systému. Evidencia a kontrola jednorazových a trvalých vstupov - spracúvanie sa týka našich zamestnancov a iných osôb, ktoré jednorazovo alebo opakovane vstupujú do objektov našej Spoločnosti na základe určitého vzťahu s našou Spoločnosťou, napr. osoby na strane našich dodávateľov, osoby vstupujúce v režime návšteva alebo exkurzia alebo za iným obdobným účelom, príp. osôb, ktorých takéto osoby prišli navštíviť. Monitorovanie polohy motorového vozidla - dotknutými osobami sú výlučne zamestnanci našej Spoločnosti. Evidencia a kontrola vstupov do jadrových zariadení - dotknutými osobami sú zamestnanci našej Spoločnosti alebo iné osoby (napr. zamestnanci našich dodávateľov) vstupujúce do jadrových zariadení našej Spoločnosti, resp. žiadajúce o udelenie práva na trvalý vstup do nich. Nahrávanie určitých hovorov - dotknutými osobami sú osoby, ktoré sú účastníkmi nahrávaných rozhovorov, resp. osoby, ktorých osobné údaje môžu byť uvedené v daných hovoroch. |
Čo nás na takéto spracúvanie osobných údajov oprávňuje (tzv. právny základ)? Spracúvanie osobných údajov pod týmto účelom je nevyhnutné pre plnenie povinností našej Spoločnosti vyplývajúcich z príslušných zákonov (právny základ podľa článku 6(1)(c)Nariadenia), predovšetkým:
Okrem toho časťou činností v rámci tohto spracúvania osobných údajov sledujeme napĺňanie oprávnených záujmov našej Spoločnosti a iných osôb (ak sú pri danom oprávnenom záujme uvedené) (právny základ podľa článku 6(1)(f) Nariadenia), konkrétne záujmov o:
|
Aké osobné údaje na tento účel získavame a spracúvame? Predovšetkým:
|
Ako tieto osobné údaje získavame? Osobné údaje získavame priamo od dotknutej osoby a nepriamo, z hlasového záznamu nahrávaného hovoru, resp. od osôb, ktoré našej Spoločnosti poskytujú služby monitorovania majetku. |
Komu tieto osobné údaje poskytujeme? Úradu jadrového dozoru, našim dcérskym spoločnostiam a osobám, ktoré našej Spoločnosti poskytujú služby monitorovania majetku, osobám poskytujúcim našej spoločnosti služby telekomunikačnej infraštruktúry a v oprávnenom prípade aj orgánom činným v trestnom konaní alebo orgánom na úseku správy priestupkov alebo iných správnych deliktov. |
Ako dlho tieto osobné údaje spracúvame a uchovávame? Evidencia bezpečnostno-relevantných udalostí vo fyzickej ochrane a Monitorovanie polohy motorového vozidla - osobné údaje sú uchovávané maximálne po dobu 5 rokov. Monitorovanie priestorov - 15 dní od vykonania záznamu pre záznamy vyhotovované v priestoroch prístupných verejnosti, maximálne po dobu 90 dní od vykonania záznamu pre záznamy vyhotovované v priestoroch neprístupných verejnosti. Evidencia a kontrola jednorazových vstupov do nejadrových zariadení – maximálne po dobu 1 roku od uskutočnenia vstupu. Evidencia a kontrola vstupov do jadrových zariadení a trvalých vstupov do nejadrových zariadení – maximálne 7 rokov od ich zaznamenania. Nahrávanie hovorov - maximálne po dobu 5 rokov od ich zaznamenania. |
Je poskytnutie týchto osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou povinnosťou, alebo podmienkou pre uzavretie zmluvy? Čo ak dotknutá osoba odmietne osobné údaje poskytnúť? Evidencia a kontrola vstupov do jadrových zariadení je zákonnou povinnosťou a preto odmietnutie spracúvania nie je možné. Poskytnutie osobných údajov v rámci monitorovania polohy našich motorových vozidiel je zmluvnou povinnosťou, resp. podmienkou pre pridelenie motorového vozidla zamestnancovi. Odmietnutie ich poskytnutia, resp. namietanie ich získavania alebo spracúvania nie je možné. V ostatných prípadoch (evidencia bezpečnostno-relevantných udalostí, monitorovanie priestorov, evidencia a kontrola jednorazových a trvalých vstupov do nejadrových zariadení, nahrávanie hovorov) je spracúvanie nevyhnutné na zabezpečenie efektívnej ochrany osôb a majetku našej Spoločnosti. Odmietnutie takéhoto spracúvania nie je možné. |
- Riadny a efektívny výkon obstarávania tovarov, prác a služieb
Poznámka: Pojem „zamestnanec“ používaný v texte nižšie zahŕňa okrem zamestnanca (t.j. osoby s trvalým pracovným pomerom) aj osobu v akomkoľvek inom pracovnoprávnom vzťahu (tzv. dohodár, študent - brigádnik, dočasne pridelený zamestnanec iného zamestnávateľa a pod.) alebo v obdobnom poradenskom vzťahu (napr. interne spolupracujúci konzultant, manažér).
Bližší opis tohto účelu Spracúvanie pre tento účel zahŕňa predovšetkým činnosti potrebné na riadny a efektívny výkon obstarávania, t.j. overovanie požadovanej úrovne odbornej a technickej spôsobilosti, dostatočných personálnych kapacít a bezúhonnosti na strane záujemcov/uchádzačov, čo umožňuje našej Spoločnosti efektívne a spoľahlivo obstarávať tovary, práce a služby. |
Kto sú dotknuté osoby spracúvania pre tento účel (koho osobné údaje spracúvame)? Dotknuté osoby sú buď priamo jednotliví záujemcovia/uchádzači (keď ide o podnikateľov – fyzické osoby) o dodávku tovarov, prác alebo služieb našej Spoločnosti alebo ich štatutári, manažéri, zamestnanci a iní predstavitelia, funkcionári alebo kontaktné osoby, resp. fyzické osoby inak sa podieľajúce na obstarávanej činnosti (napr. osoby, ktorých technické a odborné kapacity využijú záujemcovia/uchádzači na preukázanie splnení podmienok súťaže). |
Čo nás na takéto spracúvanie osobných údajov oprávňuje (tzv. právny základ)? Spracúvanie pod týmto účelom je nevyhnutné na plnenie povinností Spoločnosti vyplývajúcich z príslušných zákonov (právny základ podľa článku 6(1)(c)Nariadenia), predovšetkým:
Niektoré osobné údaje spracúvame na základe oprávnených záujmov našej Spoločnosti (právny základ podľa článku 6(1)(f) Nariadenia), konkrétne záujmu o rýchle a efektívne uzatváranie ekonomicky a kvalitatívne čo najvýhodnejších obchodov (dodávky tovarov, uskutočnenie prác a poskytnutie služieb). |
Aké osobné údaje na tento účel získavame a spracúvame? Predovšetkým:
|
Ako tieto osobné údaje získavame? Osobné údaje získavame priamo od dotknutej osoby alebo nepriamo, od osoby, ktorá pripravuje a podáva svoju ponuku a prezentuje v nej aj osobné údaje iných osôb. |
Komu tieto osobné údaje poskytujeme? Úradu pre verejné obstarávanie a osobám, ktoré našej Spoločnosti služby verejného obstarávania a softvérové služby. |
Ako dlho tieto osobné údaje spracúvame a uchovávame? Osobné údaje uchovávame po dobu max 10rokov od ich získania. |
Je poskytnutie týchto osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou povinnosťou, alebo podmienkou pre uzavretie zmluvy? Čo ak dotknutá osoba odmietne osobné údaje poskytnúť? Preukazovanie odbornej spôsobilosti pri výkone obstarávania je zákonnou povinnosťou, niektoré osobné údaje sú spracúvané na základe oprávneného záujmu za účelom efektívnejšieho zabezpečenia postupu verejného obstarávania. Poskytovanie osobných údajov je nevyhnutné pre splnenie podmienok v rámci verejného obstarávania, ktoré môžu vyplývať buď priamo zo zákona (zákonom uložený režim verejného obstarávania) a našich interných predpisov zabezpečujúcich plný zákonný súlad alebo, v prípadoch, pre ktoré zákon konkrétne podmienky neukladá, z našich interných predpisov zabezpečujúcich efektívnosť a transparentnosť obstarávania. Ak dotknutá osoba odmietne osobné údaje poskytnúť, nebude možné spoľahlivo preveriť, či záujemcovia/uchádzači spĺňajú nároky na odbornú a technickú spôsobilosť, dostatočnosť personálnych kapacít a podmienky bezúhonnosti, čoho dôsledkom bude nesplnenie podmienok súťaže a nezohľadnenie ponuky daného záujemcu. V prípade uzavretých obstarávaní už nie je možné spracúvanie (t.j. uloženie údajov pre prípadný audit) odmietnuť. |
Ak máte k informáciám uvedeným vyššie akékoľvek prípadné otázky alebo podnety, alebo ste nenašli, čo ste hľadali, môžete nás kontaktovať na e-mailovej adrese dpo@seas.sk alebo iným spôsobom uvedeným v úvode tejto stránky.
Správnosť a úplnosť informácií uvedených na tejto stránke neustále preverujeme. Ich súčasné znenie bolo naposledy aktualizované 1.6.2020. Pre informáciu o zmenách oproti predošlej verzii nás kontaktujte na e-mailovej adrese dpo@seas.sk.